donderdag 23 mei 2013

Riichi Laddercompetitie van start     

ridderkerk2

RIDDERKERK, 4 mei - De Riichi Laddercompetitie is van start gegaan. In Ridderkerk kwamen zestien deelnemers bijeen voor de eerste aflevering van vier hanchan. Doel van de competitie: de routine en het spelniveau van de Nederlandse riichispelers verhogen, met het oog op het komende Europese Kampioenschap, dit najaar in Oostenrijk en - wellicht - het wereldkampioenschap in Parijs volgend jaar. Winnares van de eerste ronde werd Anneke Keyl. 

Onze Nieuwsbrief

Ontvang HTML?

Twee Nederlanders die niet naar Venetië gaan

daviesUTRECHT - Twee van de gekwalificeerde spelers voor het OEMC2011 in Italië blijven alsnog thuis: Gertjan Davies en Harry Kal. Gertjan had na Anton Kösters de op een na beste resultaten in de kwalificatie voor het OEMC, maar uiteindelijk besloot hij af te zien van zijn reis naar Venetië.

Dat volgens een aantal mahjongers het OEMC te duur is - vrijwel het complete Hongaarse team heeft om die reden afgezegd - speelt voor Gertjan niet de hoofdrol. “Al is het wel te duur gezien het feit dat ik dit jaar ook nog moet verhuizen en dan zijn die paar honderd euro (vrij normaal voor een vakantie) en die vrije dagen me net iets te kostbaar en wil ik die spenderen aan m'n verhuisactiviteiten. Na er lang over te hebben nagedacht leek het me verstandiger om dit jaar over te slaan.”
Eenzelfde reden geldt voor Harry Kal die ook verhuisplannen heeft.
Anneke Keyl en Hanneke Morel gaan in de plaats van de thuisblijvers.

Advertentie

Mahjong Nieuws | Copyright © 1997-2013 | Over Ons | Sitemap